Kultur igen

Jag är ju sååå kulturell nu för tiden. I måndags var jag och Sara och lyssnade på Jonas Hassen Khemiri på Regina. Han pratade om sina böcker m.m. Typ författarafton. Mycket rolig att lyssna på. Vi fick även höra utdrag ur hans nästa bok, ska bli spännande att läsa. Han är sååå språkligt skicklig. Underbart att läsa hans böcker Ett öga rött och Montecore.

Igår var vi och såg Maia Hirasawa och Salem Al Fakir!!! Sååå bra var det. Jag älskar verkligen live-musik.

Känns som att man spenderar sina pengar på vettiga saker faktiskt. Inte bara en massa kaffe m.m. Nice nice!!! Alla som har möjlighet bör gå och se dem, de är så njutbara!! =) Diggar för fullt.

You Tube:a upp dem och lyssna lite. Jag lovar; Maia faller ni för direkt! Salem har väl många redan hört… Så mycket glädje!

Idag har jag pysslat på lite här hemma. För ikväll kommer Frida C och ska flytta in här. Två månader. Så nu har jag organiserat om lite i garderober m.m. Ska bli trevligt att ha henne här. Vi känner inte varann såååå bra, men vad gör man inte för en vän i nöd? Jobb på söndag, massa julpynt ska upp då. Får se till att julpynt här hemma under lördagen då. Sen blir det nog slottet på söndagkväll, en massa fyrverkerier! =)  Nu ska jag försöka organiserat upp mitt huvud lite, sen plugg. Ha en underbar dag!

Ps. min syrra blev rätt gammal på vuxenpoang.com. Jaaa jag är inte ensam! Ds

/A

Kommentera

