GOTT NYTT!

Gott nytt år!!! Hur hade alla det igår? Försökte svara på alla söta mess, men orkade inte tillslut. Blev alldeles för osocial då! Ni ska veta att jag tänkte på er alla en massa! Hade gärna firat in det nya året tillsammans med alla på samma gång!

Vår kväll var iaf helt perfekt. En massa roliga människor på ett och samma ställe. Den största ansträngningen vi som gäster behövde göra var att göra oss fina. Iofs kan detta innebär en hel massa energi, men ändå. Johanna i Parken och Restaurang Hallberg och Hallberg bjöd på en välplanerad lyxig kväll men god mat och bra arrangemang. Bandet var bra, alla gäster väluppklädda och på gott humör. Kunde nog inte ha blivit bättre! Jag tog det iofs rätt lugnt så när det började pratas om efterfest blev jag sugen. Detta slutade med en liten liten efterfest där vi utvärderade kvällen och skrattade åt husägaren för att han skulle sova under skrivbordet! Många fina kort finns på detta =)

Året startade med en väldigt konstig känsla. Jag trivs superbra här hemma, vill nog helst av allt bara stanna här nu. Inte åka tillbaka till Uppsala. Jag vet att jag kommer ha rätt mycket ångest när jag sätter mig i bilen för att åka på torsdag. Har haft tid att återupprätta lite kontakt med en gammal vän. Jag älskar att träffa nya människor men det finns verkligen inget bättre än att träffa gamla kompisar som redan känner en så väl. Skulle mer än gärna umgås med denna person mer än vi gjort de senaste åren. Det får det bli ändring på! Har inte hunnit träffa alla kära vänner jag ville träffa, men jag har ju fortfarande tid på mig. Måste iaf berätta för dessa personer att jag verkligen vill träffa dem, även om tiden inte alltid räcker till. Förlåt för att jag inte hinner planera in alla…

Just på grund av detta vill jag bo här. Känner inte att jag hinner få kvalitetstid tillsammans med alla. Känner mig alltid så stressad och misslyckad när jag åker härifrån. Men samtidigt vet jag mycket väl att jag inte skulle träffa er alla lika mycket som jag vill även om jag bodde här… På nåt konstigt sätt så fyller man ju upp sina dagar med allt annat skit…

Jag har aldrig varit en sån som gett nyårslöften. Eller jag har säkert gett några, men aldrig jobbat för att hålla dem. Men detta år har jag faktiskt gjort det, ska verkligen försöka följa dem:

  • Jag ska börja följa mina instikter mer än jag gör nu. Alltså göra det jag känner att jag vill göra. Inte vad jag borde.
  • Jag ska träna regelbundet. Vet att jag mår så pass mycket bättre av det så det vore ju rent ut sagt dumt att inte göra det.
  • Jag ska uppleva något nytt, minst en gång i månaden. Detta kan vara allt från att gå på en konsert till att träffa nya människor eller resa till ett nytt ställe.

Dessa borde ju egentligen inte vara så svårt! Eller? Jag lovar iaf att jag ska försöka! Påbörjar detta imorgon då jag ska träffa en gammal vän och se hans nya hus! =)

Gott nytt år! Ta hand om varandra!

/A

Kommentera

