Den oootroooligt långa vägen tillbaka till Uppsala!

Eftersom jag så gärna ville tillbaka till Uppsala och jobb var denna färd lätt som en plätt .*ironi* Endast 8,5 h bilkörning alldeles ensam. Tillsammans med någon hade det säkert gått bättre, men helt ensam var ju dötrist. Dessutom är det lite svårt att få in radiostationer i Röda Faran så jag fick sitta med mp3:n. Efter ca 5 h smälter öronen bort så då var jag tvungen att ta en paus från musiken. Ja, så tråkigt var det. Men jag kom fram, hel och ren. Trots all snöstorm. Så här kul hade jag under färden:

ssa52792.jpg

Strax nedanför Bureå tror jag detta är!

ssa52796.jpg

Höga Kusten Bron. Det är hög den… Det blåste jäkligt hårt när jag körde över, Frisk SolVind hette det visst… Vad f-n nu det är!

Kan meddela att ångestnivån i bilen var rätt hög. Likaså har den varit idag på jobbet. Var rätt trevligt att komma tillbaka och träffa alla. Men när jag insåg att allt var sig likt fick jag ångest igen… Det är ju trist att jobba ju. Eller inte trist, men inte speciellt kul iaf. Så strax borde jag nog lägga mig och försöka sova bort ångesten…

Jobb imorgon med, lugnt på avdelningen men som vanligt finns det huuuuur mycket som helst att göra. Fick veta idag att jag får min nya lön redan från 1/1 trots att jag inte påbörjar den nya tjänsten förrän 28/1. Tänk vad snäll vår Institutionschef är! Måste kanske ge honom blommor eller nåt nu. Vad tror ni? Skulle det gå som muta kanske? Fick även veta att jag är anmäld till ART-utbildning. Så nu är det bäst att ni alla passar er, snart kan jag allt inom Aggressionsträning. Kanske ska försöka utöva lite själv åxå! =)

Over and out! /A

Kommentera

