Tungt idag

En mycket tung dag idag och tung kväll igår. Vet inte riktigt vad det var som hände, bara helt plötsligt kom allt ikapp mig: på fredagen är det… Begravningen alltså. Fick ett oerhört tryck över bröstet som inte har gått bort. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Vill vara hemma med alla just nu. Bara gråta tillsammans med dem som jag älskar. I vanliga fall brukar tårarna underlätta känslan, men inte just nu. Det lättar liksom aldrig, spelar ingen roll hur mycket jag än gråter.

Är nervös inför begravningen, hur handskas man med sånt? Hur f-n förbereder man sig inför nåt sånt? Folk säger ju att det ska bli skönt att få ett avslut m.m., men hur överlever man dagen? Just nu känns det helt omöjligt. Men det ska väl gå. Borde kanske spara alla känslor, tårar och oro tills dess, men det går inte. Allt bara anfaller… Ska bli skönt att träffa min återfunna vän, denne är så värdefull nu. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen annars. Hoppas du vet det! Nu måste jag välja kläder inför fredagen, känns helt ofattbart! Men måste ju göras.

/ A

4 responses to “Tungt idag

  1. En stor kram till dig gumman!!

  2. Jag tänker på dig & finns här, hör av dig i morgon om du har tid en stund..stor kram

  3. Hjartat mitt, forstar att det ar tungt idag, men kom ihag att det blir battre och utnyttja att du ar hemma och kan ha dina nara och kara omkrng dig. Dom vill sa garna vara dar for dig, och likasa jag, for att ge dig en massa kramar.

    Manga Kramar fran mig och Tajny

  4. Hej fina Anna!
    Tank att vi forsokt lara oss om sorg i skolan, som om man nagonsin skulle kunna forsta och forestalla sig vad sorg ar, som om jag skulle kunna forsta eller kanna din sorg. Men att den kan vara oforstalig och inte alls som man tankt sig vet jag. Jag kommer ihag nar jag skulle ga pa broderns begravning och allt jag kunde tanka pa innan var att jag nog inte skulle kunna grata och hur alla andra skulle tycka att jag var helt kanslokall och konstig for det ar ju sjalvklart att man grater pa en begravcning, speciellt om det ar en familje medlem som man alskar sa hogt, det ar ju sa man tror att sorg ska vara. Jag minns att jag grat floder och att d et var skont pa nat vis att fa dela sorgen med alla som var dar men jag tror inte det maste vara sa att den som grater hogstar den som sorger mest men jag hoppas anda att du fick grata, kramas och kanske ocksa skratta at de fina minnena av din mamma som du bar med dig. Ville nog bara saga att lasa din blogg vackte sa manga kanslor att jag tanker pa dig karaste van.

Kommentera

