Söndag=ångest

Som det ska vara har jag ångest idag. Inte över något speciellt, utan snarare bara sån där söndag/bakisångest. Ni som aldrig kännt denna ångest så kan jag säga att den kommer, när man bli gammal kommer den som ett brev på posten. Var lugna bara. Det kommer!

Var ut en sväng igår, men gick hem rätt tidigt. Kände inte att krogen var rätt ställe just nu. Orkar inte tokpeppa för att sen bara hänga på krogen, man kan ju inte ens prata med varann. Så jag gick hem. Förfesten var dock mycket trevlig! Lou som fyllde år och allt. Hon grät när hon fick sin cykel =)

Tillbaka till ångesten. Funderar hela tiden på vart det är jag vill vara, Uppsala eller Skellefteå? Jag trivs rätt bra här i Uppsala, men jag trivs inte med den jag är när jag är i Uppsala. Jag blir så oerhört jobbfokuserad, lever endast för jobbet. I och för sig är det jobbet som gör att jag mår bra just nu, men vill inte riktigt att det ska vara så. Men så är det ju nu, jag får väl försöka fokusera på nåt annat när jag har energi till det.

Snart ska jag nog inhandla min kära kamera som jag funderat på så länge. VIll verkligen ha den innan jag åker till London igen, och innan jag åker hem… Wiiii vad kul det ska bli!!!

/A

One response to “Söndag=ångest

  1. Jag tror inte att det spelar så stor roll vart man bor. Jobbet tar upp så mycket tid så jobboholic lär man alltid vara, särskilt med våra jobb! Se nu till att komma till sthlm under påsk så vi kan träffas! Saknar ju din söta fejja 🙂

Kommentera

