Glada besked

Har under helgen som gått fått veta hela 3 par som väntar barn. Sjukt! Vad händer med lilla Skeå, befolkningen komemr ju att öka drastiskt! Var försiktig alla ni där ute så att ni inte bidrar till denna hemska sak, Skeå blir större. Men grattis till er alla som nu ska bli föräldrar!!!

Ett ännu gladare besked är att jag kommer att komma mig uppåt i landet. En bit till att börja med men sedan hela vägen till Skeå. Pratade med kvinnan på Kriminalvården under eftermiddagen och nu har vi lagt upp en plan. Kommer under våren att pliktverkstestas. Detta innebär ännu ett personlighetstest, ännu fler konstig frågor såsom i vilken ordning jag klär på mig kläderna och hur mycket pengar jag har i plånboken. Skumt, men de behöver tydligen veta att jag har koll, men inte för bra koll. Så jag måste alltså genomgå detta test, kan inte vara speciellt svårt med tanke på att det är samma tester som används för polisstudenterna. Och där verkar ju idioter ta sig igenom. Så forhoppningsvis ska det väl gå vägen. I augusti kommer jag sedan att påbörja en utbildning på 19 veckor. Så heeeela hösten ska jag vara student igen, fast med lön m.m. I december är jag sedan klar som Frivårdsinspektör! Och jobb i Umeå väntar… Känns rätt spännande! Men jobbigt att måsta ta en massa beslut nu. Skeå – Uppsala? Bärby – Frivården? Svårt men jag har ju någonstans redan bestämt mig. Vill ju uppåt!

Har redigerat lite kort ikväll, några fina på mormors kisse Snobben! Han har blivit som en familjemedlem nu! Lite lättskrämd men väldigt söt. Och tjock! Mormor kommer ju att mata ihjäl stackarn. Har skrivit ut kort som jag ska skicka till henne!

 snobben-blomma.jpg

/A

3 responses to “Glada besked

  1. Gud, vilken spännande höst! Vad kul! frivårdsinspektör.. vad gör man som sådan? Vi håller på med samtalsövningar nu och det känns lite mer verkligt. Att man gör något på riktigt liksom.

    Lycka till med prov och det! Kram.

  2. Vad konstigt. skrev just en kommentar som försvann i rymden.

    Vad roligt och spännande med nytt jobb och utbildning och grejor. Vad gör man som frivårdsinspektör?

    SJälv håller vi på med samtalsövningar. Skönt att göra något på riktigt. Längtar tills praktiken i höst.

    Sköt om dig. Kram!

  3. Hej!

    Jag fick också veta en till som ska ha bebis, så det sprutar ännu mera… oj oj…Om nått år är det vår tur:-) Kram

Kommentera

