Topp 5

Hittade några intressanta topp 5-ämnen på en blogg… Något att fundera över:

  • 5 Förebilder man har
  • 5 Personer man skulle vilja hamna på en öde ö med
  • 5 Ord som man själv skulle berskriva sig med
  • 5 Ord som man tror andra skulle beskriva en med
  • 5 Ord man skulle vilja att någon nämnde under ens begravningstal
  • 5 Saker som man ångrar i sitt liv
  • 5 Saker som inspirerat en till sina val i livet
  • 5 Saker man vill göra innan man dör

Har nu en tanke att jag här framöver ska beta av ämne för ämne… kan vara rätt intressant att tänka till på dessa saker. Börjar med ”5 Förebilder man har”: (helt utan inbördes rankning)

  1. Min mamma! Hon har lärt mig det mesta inom allt man någonsin kommer att kunna. Mitt tekniska intresse har hon odlat och jag vet att jag skulle klara mig galant om jag skulle sluta ensamstående med barn i ett gigantiskt hus. Det har hon sett till att jag kan!
  2. Min enormt starka vän Frida C. Hon har genomgått oerhörda saker, men har vuxit och blivit stark av dessa. Under det senaste halvåret har hon varit ett enormt stöd för mig! Om jag någonsin kunde återgällda henne så skulle jag göra det.
  3. Min syster! Utan henne skulle jag vara ensammast på jorden.
  4. Min Em. Som nybliven mamma lämnar allt i Sverige och beger sig till London för att starta familj där. Helt enormt häftigt att ta detta steg och lämna familj och vänner hemma och klara sig galant i storstan. Vilken mamma hon har blivit! Jag är imponerad till tusen!
  5. Min ”storasyster” Sara. Med man, två barn, jobb, en ranch, 3 hästar, bröllop att planera m.m. finns det alltid tid för långa samtal och en massa energi att dela med sig av. När jag var stressad över hennes bröllop lugnade hon mig… Visst är det väl ändå tvärtom det ska vara? Jag fattar inte vart hon får all denna energi ifrån, hur hon har kraft att ställa upp på allt och alla…

Där utöver vill jag ju ha mer er alla mina vänner, ni som alltid finns där och alltid gör mig glad. Men tyvärr tog listan slut. Det innebär ju inte att ni inte är mina förebilder, utan snarare tvärtom… Att jag är lyckligt lottad som har så många underbara människor runt omkring mig.

Det senaste halvåret har varit det värsta någonsin, men samtidigt det bästa. Jag har äntligen fått klart för mig vart jag vill ta vägen om vilka människor jag vill ha nära! Så ni som jag fortfarande pratar med. Ni är de underbara människorna jag vill dela resten av mitt liv med! Tack för allt!

/A

 

3 responses to “Topp 5

  1. Men Anna!!! ska man sno mina listor från min blogg så får du allt se till att skriva in min blogg som länk i din lista här…:P

  2. Sjalv har man tydligen ingen plats pa listan …aven om man gjort allt och mer an vissa. Kasst Anna, jattekasst! Tack for den

  3. Pingback: Topp 5, del 2 « Anna i Vida Världen

Kommentera

