Tvilling

Som den äkta tvilling jag är har jag ALLTID svårt att välja/bestämma mig… Jag kan inte tacka ja till en fest utan att ha kollat om det finns något annat som lockar mer. Jag kan sällan bestämma mig för en lång tid framöver vart jag ska bo, vad jag ska jobba med m.m. Alltid när jag reser är väskan överfull eftersom jag inte kunda välja vilka kläder jag skulle packa utan packade ALLA istället. 

Egentligen är jag inte speciellt vidskeplig men ibland vill jag gärna tro på det.. det är rätt kul!

Hittade detta när jag var och surfade runt:

Kombinationen Merkurius, föränderlighet och luft är egentligen ingen kombination utan snarare en sammanslagning av tre liknande element. Rörelse, kommunikation, kvickhet, intelligens och anpassningsbarhet tillsammans ger en sådan hyperaktivitet att dubbelnatur är omöjlig att undvika. Tvillingen har troligen flera projekt, yrken eller kärleksaffärer på gång samtidigt.

Tvillingen gillar att resa och att uppleva nya saker. Han är snabbtänkt och en mästare på att prata, övertala och debattera. Han har dock svårt att alltid behålla samma ståndpunkt och åsikt.

Tvillingen ogillar regelbundna vanor och kräver omväxling. Rastlösheten kan utåt ge sken av lynnighet och ytlighet, men det är bara för att allt går så mycket snabbare för tvillingen, som i sin tur tycker att resten av världen rör sig sakta.

Element: luft Kvalitet: föränderlig Polaritet: positiv
Nyckelord:
Merkurius, mångsidighet, kommunikation, händighet, nyfikenhet, rörlighet, söndag, torsdag och kvicksilver.
Positiva karaktärsdrag: formbar, självständig och kommunikativ.
Negativa karaktärsdrag: lynnig och känslokall.
Människokroppen: händer, armar och skuldror.

Som sagt, jag kan inte bestämma mig, flänger omkring en massa… Men så har jag ju alltid varit!

/A

One response to “Tvilling

  1. Åh vad intressant.. älskar att läsa om stjärntecken, de kan verkligen beskriva hur man är..Haha, dubbelnatur..det var verkligen mitt i prick..allt stämde verkligen på dig gumman, fantastiskt..snälla säg var du hittade den där tolkningen för den var super..
    Jag har en till dig som handlar om kärlekslivet:
    ”Du anses vara det flitigaste tecknet i zodiaken, inte för att du är lättfotad utan snarare för att du äger en sådan charm och positiv nyfikenhet för människor du möter. Det går snabbt att bli vän med dig, här behövs inga fina gester. Om man bortser från din tendens att prata sönder de romantiska tillfällena så är det lätt att falla fördig. I år kan en del spännande saker hända i ditt kärleksliv, både positiva och negativa. Du verkar dock självsäker utåt men i själva verket är du obeslutsam närdet gäller känslomässiga förbindelser. Oväntade och snabba förändringar kan ske och förmodligen inteutan en viss dramatik.. Under sommaren och hösten är du riktigt het på gröten och du drabbaslättav kärlek vid första ögonkastet. Utan att blinka kan dukasta dig in i en passionerad affär! Slutet på året innebär förmodligen en överenskommelse av något slag, kanske en kompromiss. Du kan vilja att ha mer frihet, samtidigt som du inte vill släppa taget om kärleken Det kan i värsta fall handla om att både vilja ha kakan och äta den.. Du får snabbast puls av skytten och lejonet, kärleken finner du lättast på krogen och detbästa flirtknepet till dig är att vara lyhörd. Du bör docktänka på att du lätt blir förförd av yttre attraktion, så invänta det som kommer från insidan. Slarva inte med mat ochsömn för då tappar du energi. När det gäller din kreativitet så kan dina ideér bli extra lönsamma i år.”

    puss love ya

Kommentera

