Vemod

(negativ) tråkig känsla av att något känslomässigt (positivt) betydelsefullt är över och aldrig kommer tillbaka.

från: Wiktionary.org

En mycket klok vän pratade idag om vemod och om att vila i denna. Någon (snubbe) har visst skrivit en bok om just vemod och menar att vi borde tillåta oss att vila i det vemod vi stundtals känner. Att låta oss känna det, men att det inte behöver innebära något negativt. Att känna vemod är ju ett tecken på att man upplevt något positiv. Att man lämnar något redan bra måste ju innebära att man tror att det finns något ännu bättre! Denna tanke lever jag på nu.

Har haft handledning idag och fick då en massa beröm av alla mina arbetskompisar, så alla ni som träffar mig nu kommer inte att känna igen mig. Jag har blivit 3 m lång samt mycket stolt! =) Jag har verkligen världens bästa jobb.

Nu har jag endast 3 dagar kvar av detta världens bästa jobb!

/A

Kommentera

