minnen

Idag skulle mamma ha blivit ett år äldre, tyvärr blev det inte så. Vi firade henne igår ändå, var i minnelunden hela släkten. Skönt med mycket, mycket märkligt! Jag vet inte riktigt vad jag ska känna när jag befinner mig i minneslunden. Har ju mamma med mig överallt, därför kontigt att känna att det är där man ska minnas.

Mamma, grattis! Kan du inte komma tillbaka?

Har haft en etik- och moralföreläsning idag, av Gunnar Sjöberg. Det första riktigt värdefulla i denna utbildning. Han pratade om den moraliska ryggrad vi alla ska ha för att lyckas stå emot press från klienter.

There’s a crack in everything, and that’s how the light gets in.
L. Cohen

Till alla er där ute som låter sprickorna synas…

/A

One response to “minnen

  1. Jag beklagar sorgen Anna, verkligen!

    När världen ändå är så pass eländig som den är så borde man åtminstpne få ha kvar de som man älskar mest, men gång på gång så sätts man på kanten och ser att rättvisan som man en gång trodde fanns bara dalar..

    Jag tänker på dig/er.

    Mvh Hilda

Kommentera

