Topp 5, del 2

För ett tag sen skrev jag om några topp 5-listor jag skulle skriva senare… Det inlägget hittar du här. Den andra punkten hoppar jag över (kan inte svara på den frågan) och tar nu:

5 Ord som man själv skulle beskriva sig med

  1. Tjurig – detta har lett mig lite var stans… På både gott och ont. Har fått jobb, betyg, diskussioner m.m. på grund av detta.
  2. Nyfiken – ibland så att det gör ont i mig. Får jag inte vet så tar jag reda på det! Ganska trist att fylla år m.m., lyckas ofta lista ut vad som är i paketen.
  3. Social – när jag vill. Ibland är jag inte det minsta! Känner mig inte speciellt social idag faktiskt.
  4. Kreativ – försöker iaf. Jag älskar att jobba med händerna, undrar hur jag kan ha valt Socialt arbete som yrke…?
  5. Äventyrslysten – söker spänning! Även detta på gott och ont. Jag älskar ju verkligen att resa, med är dålig på att planera mina resor. Just på grund av äventyrslystnaden, ibland kan kaos uppstå mao. Ilband undrar jag vart denna äventyrslystand hade kunnat ta mig, till droger? Till andra länder, andra yrken, annat liv? Till kriminalitet? Ja, vart som helst kanske. Men här är jag. Använder inte droger, är inte utfört kriminella handlingar, bor i Sverige, jobbar med människor och lever detta liv…

Svårt faktiskt… Men lite intressant att fundera över… Gör det ni åxå!

Till alla er som fösöker hitta er själva!

/A

Lämna en kommentar