Vuxen

Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid mellan 18 och 21 års ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen.

Från: Wikipedia.se

Vuxen, vuxen, vuxen… Är jag vuxen? Kommer jag någonsin bli vuxen? Vill jag bli vuxen? Är inte allt mycket lättare om man INTE är vuxen?

Sitter här med mina funderingar. Kanske bara ska skita i allt vad fast jobb, bostadsrätt, ansvar, rutiner m.m. heter och istället bara sticka iväg…??? Joo jag vill nog det… eller? Känner mig väldigt kluven. Men jag kan ju inte gå här och tro att jag fortfarande är 16, VET att fallet inte är så. Har dock lite svårt att ERKÄNNA det.

Så vad gör man då åt detta? Jag försöker hantera detta dilema genom att googla bostadsrättsinköp, lån m.m. Rätt eller fel? Hm. Kommer nog aldrig att bli klok. En biljett till Cali är ju inte sååå dyr. Visst får jag sova hos er, fam. Swanson? Nu återgår jag till mitt googlande!

Till alla er som inte riktigt fattar hur funderingarna kan få eget liv.

/A

One response to “Vuxen

  1. Hej vännen!
    Åh. Du prickar in preciis det jag funderar på, livet. Jag känner mig så efter. Är nyss fyllda 27. Ingen utbildning (börjar snart förhoppningsvis socionom (= ) Bor i en liten lägenhet dock med sambo. Har inga lån, ingen bil, ingen fast inkomst osv osv. Vänner omkring mig skaffar hus och barn + gifermål. Ibland får jag panik för att sedan tycka att det är rätt skönt att inte vara låst. Ibland kommer jag på mig själv att jämföra mitt liv med andra vilket är heelt tokigt. Det är ju bara jag som kan välja vilket som känns rätt. ( och inte skämmAS över det)

    Oj. Man kan prata om detta i oändlighet. VIlket jag ibland vill göra och behöver. =)

    KRAM

Kommentera

