Tristess

Till alla er som försöker, försöker och försöker…

Har ju tidigare skrivit om att vila i olika känslor. Just nu försöker jag lära mig vila i den tristess som lätt uppstår. Jag försöker hitta strategier att stå ut i denna situation, men finner ingen mening med situationen just nu. Detta är en mycket frustrerande känsla och jag vill helst bara åka härifrån. Om nån har bra tips på detta, att vila i tristessen, så hör gärna av er. Jag behöver all hjälp jag kan få just nu…

Tristess upplevs vid avsaknad av stimulans. Tristess är inte självt ett mentalt tillstånd men kan orsakas av speciella mentala tillstånd.

Från: Wikipedia

Inser nu att avsaknad av stimulans inte alls är speciellt nyttigt, inte om det blir alldeles för länge, typ 12 veckor… =S Nu är då frågan, vart ska jag finna denna nödvändiga stimulans? Kan jag skapa den själv på kvällarna, eller behöver det hända något på skolan? Hmm… Fy vad jag är bitter! Men kan inte riktigt behärska mig på egen vilja.

/A

One response to “Tristess

  1. Ja det vore jätte schysst, du kan maila till angeland@live.se

    Ang. det här med tristess så smyger den känslan sig oftast fram under höst/vinterhalvåret (für mich iaf). Kanske skulle hitta ngt stimulerande fritidsintresse… Skaterampen nästa, eller va tror du?! 😉

Kommentera

