Begrepp

Till min kära c-uppsatsanhängare, fy vad vi vände och vred…

Under mitt uppsatsskrivande spenderade vi många timmar med att diskutera och klargöra vad olika begrepp betyder och vad de står för. För mig betyder ett bergrepp en sak, men en helt annan sak för någon annan. Dessutom är det tiden vi lever i, samhället och sammanhanget som styr vår förståelse av ord. Det vi menar idag kanske har en helt annorlunda betydelse om ett par år. Who knows?

Idag hamnade vi i en diskussion om professionellt förhållningssätt. För mig blir det omöjligt att diskutera detta men människor som inte alls har samma definitionsgrund som jag har. När jag säger att man bör vara professionell lägger jag in parförhållandet ”personlig – privat” m.m. men det gjorde INTE min klasskompisar. Men dock känner jag efter de diskussionen att de fick med sig dessa begrepp. Hoppas nu bara att de använder detta på rätt sätt. Men det återstår ju att se. Om något år på anstalten… Media brukar ju vara rätt snabba på att snappa upp tjänstefel m.m.

Nu ska jag göra min sista kompletteringsuppgift, så slipper jag sitta med det på jullovet. Jag vet, jullov i 2,5 vecka. Nice! Lyx! Men det är jag tamme f-n värd!

Är myssugen!

/A

Kommentera

