Året som var…

Till alla er som önskar förbättring…

Ja, då står man här vid årets slut (eller egentligen årets börjann) och försöker summera det som varit. Detta för att om möjligt kunna förbättra nästa år. Känns lite som att jag lutar mig ut över stupets kant och fundera på om jag ska kasta mig ut. I hopp om att jag kan flyga. Vet dock att chansen för detta inte är speciellt hög, men chansa måste man ju.s

Året som varit började fruktansvärt. Insåg förra julen (särskilt en kväll på fyllan) att livet inte alltid kommer vara sig likt. Bara för att jag vill att allt ska ordna sig behöver inte göra det. Ångesten var total och jag ville inte vakna upp dagen efter. Åkte ner till Uppsala för att försöka reda ut mitt liv där nere. Så kom då samtalet jag så befarat. ”Anna det är nog dags att du kommer hem…” Är glad att det var mamma själv som ringde. Väl hemma uppstod världens kaos. Samtidigt som jag vet exakt vad som hände när så har jag ingen koll på dagar och tider. Mina sista timmar med henne är jag enormt tacksam för, ser tillbaka på dem och kan till och med skratta. Men sen kom bubblan som inte går att beskriva. Samtidigt som alla känslor bubblade, kände jag inget. Jag gissar att det var mitt sätt att orka. En mycket märklig tid.

Tillbaka i Uppsala innebar en separation och två nya vänskaper. Som jag sagt tidigare; Ni har gjort att jag har orkat. Våren och sommaren kom och jag bestämde mig för att flytta hem. Familjen är mitt viktigaste livsserum nu. Jobb fick jag. Semestern ser jag tillbaka på med blandad förtjusning. Skönt att få vara ledig. Men ledsamt att jag snart var tvungen att avsluta det jobbet. Ett underbart bröllop fick jag uppleva! Tack! Efter semester följde några underbara veckor. Jag ångrade mig att jag bestämt mig för att flytta.

Sen kom utbildningen. Behöver jag säga något om den? Under denna tid har mitt tålamod verkligen testats, jag har lärt mig vart jag kan hämta energi från och vilka vänner jag beundrar. Ni är mina ljus i mörkret!

Sen så kom julen. Julen ska ju vara familjär. Jag hade mycket svårt att se att detta år skulle bli bra. Försökte förtränga det faktum att julen var på väg, enda fram till den 21:a. Sen var jag tvungen att ta tag i julklappar m.m. FY! Ångesten stod mig upp i halsen. Julafton blev dock bra, likaså mellandagarna och nyårsafton. Denna tid har medfört sig en trötthet jag inte kan beskriva.

Jag ber om ursäkt till er alla om jag inte orkat umgås eller höra av mig!

Förutom detta har året även innehållit 2 London-resor, många flygturer, mycket buss- och bilåkande, många tankar som vridits och vänts, mycket shopping.

/A

Kommentera

