Årets början!

Till er alla som börjar vara rätt nervösa, precis som jag…

fyrverkeri

Har börjat året med ett par lugna dagar i Överkalix. Skönt att äntligen kunna slappna av och tillåta sig att läsa bok, spela spel och lösa korsord utan att ständigt ha en gnagande känsla av att jag borde göra något annat. Tack alla ni som jag fick spendera denna tid med.

Sen följde en underbar helg med besök från Uppsala. Skönt att hinna hämta igen all svunnen tid. Skvallra en massa och piffa hemma hos mig =) Tack du käre vän! Jag njuter av ditt sällskap.

Förutom detta har jag även hunnit med en förkylning samt en resa ner till Härnösand. Så nu är jag tillbaka på brottsplatsen. Hade någon tro om att dessa 7 dagar (ja, det är bara det jag har kvar…) skulle gå bra. Men insåg redan efter 15 min att allt är precis som vanligt. Irriterad och bitter kommer jag att vara, frustrerad och känslomässigt instabil är även kännetecken. Men som sagt. Endast 7 dagar kvar. 6 dagar efter denna dag förresten.

Veckan som väntar inbär klassfest, hockey, hockey igen, examinationssamtal, utvärdering och sedan kommer dagen. Dagen då jag slutar här samt dagen efter då jag ska få alla mina ärenden överlämnade idag. Fick en fråga idag gällande hur många klienter jag pallar med per dag. Svarade att ett par nog ska gå bra, så mina första veckor kommer vara fullbokade med klientsamtal. När ska jag hinna sätta mig in i alla klienthistorier?? Det löser sig nog. Eller så blir jag sjukskriven.

Jag söker något, men vet inte vad. Kommer jag att finna?

/A

2 responses to “Årets början!

  1. Bit ihop nu gumman och titta framför dig.. ser du målsnöret?! Bara slutspurten kvar!! =) Skulle jag beskriva dig som människa så är ett av orden stark & trots att det kanske inte slltid känns så, så är det så du är. Men man har ju ändå begränsningar.. hoppas att du inte tar på dig för mycket. Kom ihåg att stanna upp och lyssna på kroppen.
    Massor med kramar

  2. Klassträff….. vad blir det då, lika, förlust eller oavgjort….. Repris?;)
    Jag lider med dig, men håll ut nu kan du nästan börja räkna timmar istället för dagar innan helvetet tar slut. STOR KRAM

Kommentera

