Vad är det för en dag…

Har precis kommit hem från kalas för kära Frida. Nu har hon klivit över gränsen och blivit gammal, alla som fyller före mig än väääääldigt gamla! Grattis iaf, och tack för allt fika. 100 kakor kändes det som =)

Appropå gammal så sprang jag på ett gammalt blogginlägg där jag beklagar mig över hur gammal jag är…

Tror på allvar att jag börjar bli gammal, som gatan. Tydliga tecken på att man är gammal är när man:

  • inte längre tål ungdomar i grupp. Älskar att jobba med dem, en och en… men i stor grupp är de inte lika mysiga längre.
  • inte längre tål ungdomar i grupp som spelar skränig musik ur en telefon på bussen.
  • inte längre tål ungdomar i grupp som spelar skränig musik ur en telefon på bussen och dessutom byter låt varannan sekund…
  • sitter för sig själv och småskrattar åt tjejerna i bussen som säger ”jag är då inte alls fjortis”. Tänker då: att du ens yppar den kommentaren är väl bara det rätt fjortis…?
  • inte längre orkar dra runt på stan för att man får ont i ryggen då.

Jag hade insikt redan då… ett drygt år sedan…

/A

Kommentera

