Böcker och inlägg

Till er alla som älskar utmaningar…

Haha, skrattar när jag läser mitt förra inlägg. Var nog inte helt vaken när jag skrev det, minns det knappt. Vet att jag satt och skrev något på bussen, men inte vad jag skrev. Det var nog i ren ilska över att jag var tvungen att vara vaken… Till råge på allt så kunde jag ju inte somna på bussen. Sov kanske 30 min.

Bild: lånad från Bokrecension

Vårens utmaning är denna! 1001 böcker att läsa innen du dör – Göran Hägg. Jag har börjat beta av dem. Hade ändå läst rätt många av dem (läs: 12-15 st.) så jag har ju mindre än 1000 kvar. Det roligaste med allt är att första boken är Första Mosebok. Så nu ligger Bibeln på mitt sängbord. Inte helt tippat men… Dock måste jag säga att det är rätt intressant att läsa, har aldrig tidigare kommit längre än de första (typ) 6 verserna, då gud skapade jorden och människorna. Längtar nästa tills jag ska läsa Koranen.

Som sagt, 1001 böcker att läsa innan du dör, och jag har en tanke om att jag ska beta av det rätt snabbt. Blir nog att sjukskriva mig eller så bara för att hinna…

Nu åter till bibeln!

/A

One response to “Böcker och inlägg

  1. Hej

    Vad roligt att du läser Bibeln kanske man borde göra? Jag ska huga in i Anhöriga som jag fick av dig på min födelsedag. Kram

Kommentera

