Min fight

Till er som använder armbågarna…

Det är MIN fight, ingen annans. Min inre fight. Även om jag så skulle vilja lämna över den så vet jag att den är min. Jag kan inte överlåta. Vet inte vem eller vad jag slåss mot. Inte heller hur jag ska slåss. Min bild av Anna i Skellefteå är kvar i en tid för länge sen. Sedan dess har mycket hänt, inte minst med mig själv. Men ändå står jag här och känner att jag faller tillbaka i gamla spår, i den roll jag hade här för länge sen. Det är nog det jag slåss mot. Försöker ständigt visa att förändringar har skett. Inser ju att det bara är för mig själv jag försöker visa detta, men använder mig ämdå av näbbar och klor… Måste jag det?

Jag vet att allt inte har stått stilla sen jag lämnade Skellefteå, alla vänner har förändrats precis som jag. Varför blir jag ändå besviken över att allt har förvandlats till något nytt? Vill jag ha kvar det gamla? På nåt sätt är det väl det jag längtat hem till. Känslan av att kunna förutspå saker, veta vad som ska hända. Kan inte det längre, inte ens här i Skellefteå…

Det är fighten. Mitt gamla jag mot mitt nya. Min längtan efter en känsla av hemma fast samtidigt längtan efter alla andra hem jag haft. Vet inte om jag kommer att gå vinnande ur denna strid. Men det kommer väl tiden att utvisa.

Efter 4 timmars bussresa varje dag, händer det att man hunnit fundera lite…

/A

One response to “Min fight

  1. Denna kamp kallas väl utveckling?
    Något som drabbar en flera ggr i livet… Och mycket har hänt för dig bara det senaste året.
    Du kommer finna din nya roll snart och känna dig trygg i den.
    För din grund är redan lagd och den är genuin och stabil.
    Du är bra Anna, fler som du och världen vore lite gladare!

    Puss och kram!

Kommentera

