Dagens sysselsättning

Eftersom vinden viner och snön yr utanför fönstret bestämdes dagens underhållning vara OS-repriser från igår, stickning och en kopp Kram-te. Mycket trevligt måste jag säga…

Nedan påbörjat projekt är en mössa i grönt o vitt (inte helt ovanliga färger för att vara mig). Har även gjort ett tar vit o grönrandiga strumpor. Kanske blir ett par vantar senare.

Nu är det bara att invänta dagens OS. Lär ju inte gå att slå gårdagens dubbeljakt, men ändå något trevligt att se.

Veckan innebär 2 ume-resor, smärtföreläsning, bilbyte o förhoppningsvis inte någon övertid på jobbet. Känns för tillfället som att mitt jobb aldrig kommer att bli lugnt. Lyckas ju alltid dra på mig mer fler saker att göra. Men men det ska väl ordna sig!

/A

2 responses to “Dagens sysselsättning

  1. Hej du! Jo, jag bor i Kåge och håller också koll på hockeyn. Jag brukar gå på ett stickkafé som ordnas här i vårt gårdshus (från början var vi i hembygdsgården). Det är inget kafé typ Stigs, utan ordnat av en stickerska som fixar fika och vi andra kommer vid halv sju och går strax före nio på tisdagar… Medelåldern är rätt hög och de flesta känner varandra sen förr – utom jag. Men jag går dit ändå och dricker kaffe och pratar stickning.

    Under hösten vet jag att de hade stickkafé i Moröbacke kyrka, torsdagar tror jag. Det blev bara aldrig läge för mej att fara dit och jag vet inte om de är igång i vår. Det finns säkert fler i stan som skulle vara intresserade av att träffas och sticka/pyssla ihop, problemet är väl att hitta nån som kan/vill ordna och en lämplig lokal. Hittar du nåt så hör gärna av dej eller om du t ex vill komma och sticka med oss ”tanter”😀

    Sköt om dej, jobba inte ihjäl dej!! //Astrid

  2. Hej!
    Va kul att du gillade väskan. Mönstret hittar du här http://www.ravelry.com/patterns/library/christine-bag

    Du måste vara medlem och inloggad på http://www.ravelry.com för att kunna se mönstret.

    /Karen

Kommentera

