2011.03.23: Direkt från symaskinen

20110323-222103.jpg

Har hunnit sitta vid symaskinen en stund ikväll. Går ju rätt snabbt bara tyget är uppklippt redan. Har även bakat tårtbotten samt servat sambon som lägger golv!

Om någon har missat det så vill jag göra er uppmärksamma på att jag är världens tant. Jublade högt häromdagen då jag fick veta att mammas vävstol bara står o väntar på mig… Jag kan verkligen inte väva, men hur svårt kan det vara att lära sig!?!

/A

4 responses to “2011.03.23: Direkt från symaskinen

  1. Åh jag har också en vävstol som står och väntar undangömd i en bod… Vi kan gå en kurs med min mor så kan vi ta upp den konsten och starta en ny trend! hihi 😉 Det är att spänna upp den som är svårt, inte väva! 😛

    Mössorna blev väldigt fina! Kul med pyssel! Hoppas ni hade kul igår! Kram

    • Ja hon får lära oss!!! Har också förstått att det är att spänna upp det som är krångligt. Men så svårt borde det ju inte vara… Frågan är bara när man ska ha tid!?!

      Vi hade mkt trevligt igår! Tycker att det är skönt när det blir spontant o inte så märkvärdigt! 🙂 hoppas du/ni haft en bra helg o att kalaset blev toppen!

  2. Härligt att höra att det finns fler tanter än jag här i Skellefteå, som dessutom är YNGRE:)
    Klart du kommer att lära dig. Vävning är rätt coolt (hör nörden) det behöver inte se ut som mormors mattor har sett massa snyggt:)

Kommentera

